• Min Resa
  • Vi ringer upp dig
    Namn Efternamn
    Telefon nummer
    E-mail
    Call Date
    När önskar ni bli uppringd?
    Send_Callback
  • 040235150

Inför din resa 

 

VAL AV RESEMÅL: Sol, strand, kultur, action, storstad eller något helt annat? Lägenhet, hotell, rundtur, kryssning eller golf? Det kan vara svårt att välja bland de många semesterresemålen som finns och alla de spännande aktiviteter därtill – speciellt om man är många som ska enas. Våra resesäljare har en god kunskap om hotellen, resmålen och de många aktiviteterna på plats. Ring eller skriv till oss eller läs Våra bästa tips till hur man hittar en bra och billig resa till Turkiet.


BESTÄLLNING: Hos Mixx Travel kan du beställa resor i vår butik på Hyllie Allé 13 B, Malmö , via telefon, Internet och på e-mail.


BETALNING: Observera att alla priser på Mixx Travels hemsida och på orderbekräftelsen/biljetten är angivna i svenska kronor, om inte annat särskilt anges.


BETALNINGSALTERNATIV: För resor som beställs på denna websida eller genom vår kundtjänst kan du online betala med Swish, Mastercard och Visa. Du kan också betala via plusgirokonto 499290-5.


GUIDESERVICE: I Turkiet har vi inga guider i Belek, Antalya, Kemer, Kusadasi, Bodrum, Marmaris och Cesme. Det går dock alltid att komma i kontakt med en guide per telefon. Våra skandinaviska guider i Alanya, Side, Chania och på Rhodos finns alltid tillgängliga per telefon. Telefonnumret finns på din biljett/resebevis, och vidarebefordras per e-post innan avresa. Var uppmärksam på att mellan 15 nov – 15 mars har vi begränsad guideservice.

 

Om du reser till någon av våra destinationer i Spanien är resan på egen hand!


PASS OCH VISUM: Danska och svenska medborgare behöver inte ha visum till Turkiet så länge resans längd inte överskrider 3 månader. Passet måste ha en giltighet på minst 150 dagar (fem månader) vid inresan i Turkiet. Det måste finnas lediga tomma sidor i passet vid inresa, annars kan du bli nekad inresa i landet. Utländska medborgare ska kontakta respektive ambassader för att få upplysningar om vilka krav som ställs på deras pass.


Kom ihåg att du själv är ansvarig för, att ditt pass är giltigt och i övrigt lever upp till gällande regler i det gällande landet. Blir du nekad inträde i landet på grund av ovanstående, kan Mixx Travel inte ställas som ansvariga för eventuella omkostnader.


BAGAGE: Vi har gjort en översikt över gällande bagageregler och andra nyttiga informationer om din kommande flygresa. Sidan hittar du här.



ORDERBEKRÄFTELSE: När din beställning är genomförd, kan du skriva ut din bekräftelse på www.mixxtravel.se under fliken ”min resa”. Har du angivit din mailadress vid beställningen, kommer du automatiskt få en orderbekräftelse på din mail. Vi ber dig att gå igenom bekräftelsen på din beställning så fort du mottar orderbekräftelsen. Är namnen rätt stavade, stämmer din beställda inkvartering med det du önskade etc. Skulle det finnas några misstag av minsta lilla sak, ber vi dig kontakta oss med en gång. Uppmärksamma att orderbekräftelsen är en bekräftelse på din beställning, och att det är din skyldighet att kontrollera innehållet. Genom att betala depositionen/priset för resan har du accepterat de villkor som anges på orderbekräftelsen, www.mixxtravel.se / och Mixx Travels resevillkor som ligger till grund för köpeavtalet - se "Allmänna villkor för deltagande i paketresor ": https://www.mixxtravel.se/resor/allmana-villkor


Kom ihåg att alla särskilda önskemål och avtal ska stå skrivet på resebeviset. Vi förbehåller oss rätten att vänta på hotell –eller resebekräftelse från destinationen. Din beställning kan ta upp till 1-3 dygn innan den är bekräftad.


AVBESTÄLLNINGSSKYDD: Kan endast tecknas vid beställning – och kan inte tillföras senare ! Läs våra allmänna villkor ”Allmänna resevillkor för paketresa” där du ser villkor för avbeställningsförsäkringen.


RESEFÖRSÄKRING: De blå EU-försäkringskorten gäller inte för resor till Turkiet då de inte ingår i det avtalet! Det är därför viktigt att ha ett ordentligt försäkringsskydd. Kontrollera alltid vilken typ av försäkring du har och vilket reseskydd som ingår. Om du har en hemförsäkring bör du kontrollera om den inkluderar ett reseskydd utanför Norden. Vi samarbetar oftast med privata läkare/vårdinrättningar på resmålet. Du kan teckna reseförsäkring via ERV. Var uppmärksam på att Mixx Travel inte tar något ansvar i försäkringsärenden, och kan inte vara någon avgörande länk mellan försäkringstagare och försäkringsbolag.


BILJETTER: När din resa är helt betald kan du skriva ut din biljett på www.mixxtravel.se under "Min resa". Om du har angett din e-postadress vid bokningen skickas dina biljetter automatiskt till din e-post. Om du vill att biljetten ska skickas med posten kan detta göras mot en avgift på 250 SEK.  

På biljetten står det avgångstider – och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, transport mellan flygplats och hotell samt ev. förbokade aktiviteter. Du mottager ditt boardingkort och sittplatsnummer på avreseflygplatsen. Var extra uppmärksam på att avresetiderna på våra sena avgångar byter datum vid midnatt. Om du är osäker på hur man räknar dagarna är du välkommen att kontakta våra resesäljare. Vi tar inget ansvar, ifall du kommer för sent till flygplatsen.



GRUPPRESOR: Vi har en specialavdelning för gruppresor och skickar gärna offerter på flygresor, hotellboende och speciella paket med aktiviteter eller konferenser. Var ute i god tid med beställningen – vi vill gärna ha plats till alla i gruppen! En gruppresa räknas som ”en” bokning. Betalning av deposition och restbelopp ska alltid vara samlat och har samma frister som en charterresa. Inbetald deposition kan inte överföras till charterresa eller till enskilda deltagare av annan eller samma resa.


KONFERENSER: Flera av våra hotell kan erbjuda konferenser, möten och anordna workshops. Kontakta vår gruppavdelning för rådgivning och skräddarsydda erbjudanden.


SISTAMINUTEN-RESOR: I förbindelse vid bokning av sistaminuten-resor kan det förekomma vid beställningen att det angivna hotellet är fullt. Vi förbehåller oss då rätten att flytta våra gäster till ett annat hotell i samma kategori. 


OSPECIFICERATOspecificerade resor är resor av lägsta standard, och bör endast väljas om man absolut inte har några krav på hotellets standard, faciliteter och läge. Inkvarteringstyp samt område och stad anges vid ankomst till resmålet – vi kan inte ge dig ytterligare information vid bokning, precis som vi inte tar emot förfrågningar eller önskemål gällande ospecificerade resor. Ospecificerade resor rekommenderas inte för barnfamiljer. Det kan förekomma att inkvartering sker i hotell, lägenheter eller rum som inte är listade på vår hemsida och det finns ingen garanti för eget badrum och toalett. Om inkvarteringen sker i delad lägenhet finns ingen garanti för att rummet kan låsas. Hotellbyte kan ske under semestern, med 12 timmars varsel. Måltider och städning ingår inte i priset för ospecificerade resor. Du kan inte förvänta dig guideservice på en ospecificerad resa. Transfer ingår inte men kan beställas mot tillägg. Om du reser ensam betalar du ett enkelrumstillägg som garanterar att du får ett eget hotellrum eller rum i delad lägenhet, med samma villkor som nämnts ovan. Inga klagomål tas emot om standarden på boende, faciliteter eller område. Det kan hända att boendet sker i förorter till - eller byar runt den destination som anges på biljetten. Destinationen som anges på biljetten är bara en beskrivning av vilket område i landet du reser till.


ÖNSKEMÅL: Har du speciella önskemål i förbindelse med din resa: havsutsikt, bo lågt/högt, bo i huvudbyggnaden etc ber vi dig att ange detta redan vid beställningen. Det ska understrykas att detta endast är en önskan, och inte kan garantera att de uppfylls, men vi skickar alltid dina önskemål till hotellet, flygbolaget etc. Rumsfördelningen sker på destinationen, och vi kan därför inte alltid vara behjälpliga med att speciella önskemål tillgodoses.


Vi ber er att inte diskutera era önskemål med våra guider eller hotellpersonalen, eftersom de inte heller har möjlighet att försäkra dina önskemål innan ankomst.


Var uppmärksam på att om du vill ha specialkost är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst per telefon i samband med bokning av resan. Vi kan inte garantera att hotellen serverar t.ex. glutenfria måltider – inte ens om detta står som ett önskemål i din beställning.


Observera att på vissa hotell är det möjligt att betala en avgift för att säkra ett visst läge, till exempel rum med havsutsikt, liksom på de flesta av våra flyg är möjligt att boka en specifik sittplats mot en avgift. Kan uppfyllandet av dina önskemål garanteras när du betalar en tilläggsavgift för det du önskar, tar vi inte emot önskemål av dessa slag.